پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
تجملات

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: وقتی‌که انسان‌ها به تجمل‌گرایی سوق داده شوند از آخرت غفلت می‌ورزند، چراکه تجمل‌گرایی در انسان باعث غفلت از یاد خدای متعال سبب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: اسراف و تجمل‌گرایی ضایع کردن نعمت‌های خدای متعال است و دنیا و نعمت‌های آن باید در راستای تکامل انسان و آخرت قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: استفاده بهینه از نعمت‌ها منافات با تجمل‌گرایی داشته، یعنی سفره‌های رنگینی که بشود با ساده قرار دادن آن‌ها چند میهمانی داده شود یا به چند فقیر کمک بشود، از همان نعمت استفاده بهتری شده است و موجب ثواب‌های بیشتر آخرتی می‌شود.

وی افزود: موضوع اسراف و تجمل‌گرایی در روحیه انسان تأثیر می‌گذارد و انسان را خودخواه و متکبر تربیت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: تجمل‌گرایی انسان را از حساب‌ وکتاب آخرت غافل ساخته ویکی از آفت‌های همین تجمل‌گرایی این است که سبب دست‌اندازی به حقوق دیگران می‌شود.

وی افزود: از آسیب دیگر تجمل‌گرایی این است که اضطراب روحی برای انسان به وجود می‌آورد که انسان همیشه نگران است که نکند فقیر شود و یا نتواند هزینه‌های زندگی را تحمل نماید و تجمل‌گرایی به‌قدری مهم است که در بعضی از آیات قرآن کریم اسراف‌کنندگان را به‌عنوان برادران شیاطین به‌حساب می‌آورند و همه ما مسئول هستیم که در درجه اول هزینه‌های زندگی را طوری مصرف نماییم که موجب غضب خدای متعال نشود، بلکه موجب خشنودی خدای متعال را فراهم آوریم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی و دیدوبازدیدها امربه‌معروف و نهی از منکر را به دیگران هم آموزش داده و همه را دعوت به ساده زیستی نموده و آسیب‌های تجمل‌گرایی و اسراف را به دیگران یاد بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha